10.10.11

hati resah? baliklah pada-Nya

Aku baru lepas tonton satu video yang aku rasa tak patut aku tonton. Aku menyesal sangat. Hati aku resah gundah. Bergelondang-gelondang tak tenteram. 


Video yang merakamkan saat akhir kematian dua orang mangsa kekejaman mafia di negara manaakutakpasti. Aku pernah tonton video serupa ini. Mati kena tikam, mati ditembak jarak dekat, mati gantung diri. Tapi ini sangat ngeri. Seorang mangsa mati dikelar dengan pisau sampai putus kepala manakala lagi sorang mati dipancung dengan CHAINSAW. Ya tuan-tuan, chainsaw orang potong pokok kelapa kau guna untuk potong kepala manusia. 


Mana pergi naluri kemanusiaan. Mana pergi perasaan belas kau. Dan aku menyesal sangat menontonnya. Aku terfikir-fikir sampai sekarang. Loya. Memualkan sampai aku rasa nak termuntah setiap kali teringat. 


Aku tak mahu link kamu semua ke sumber video tersebut. Aku rasa tak perlu aku kongsi perasaan tak tenteram ini dengan kamu semua. Tapi jika ada yang mahu sangat untuk menonton, tinggalkan email di ruang komen dan aku akan bagi link melalui email kamu.


Aku sarankan janganlah minta link tersebut. Ada lebih baik kau dengar bacaan ayat-ayat suci yang mampu menenteramkan hati kau. Seperti video bacaan sembahyang oleh imam muda ini. Kini jiwa aku sangat tenteram dan tenang. Terima kasih Allah.







sejuk bukan?

No comments:

Post a Comment