There was an error in this gadget

16.2.12

penat

Dua jam untuk perjalanan pergi dan dua jam lagi untuk perjalanan balik bagi aku adalah terlalu jauh dan lama untuk dilakukan setiap hari. Tapi itu yang aku terpaksa buat sekarang ni. Dah setahun lebih pun. 


Mula-mula memang aku rasa kuat. Alah apa la sangat Banting - KL - Banting hari-hari. Ada yang lagi jauh dari aku. Seorang Plantation Advisor baru masuk kerja kat tempat aku, duduk di Karak. Ada seorang lagi duduk kat Seremban. Aku rasa lagi jauh kot. Tapi sekarang aku rasa macam tak larat sangat. Masalahnya aku dah beli rumah kat Banting. Jadi aku akan terus berulang alik Banting - KL - Banting sampai ke tua? Adakah?


Aku berserah je lah pada yang maha menentukan. Aku dah usaha untuk majukan diri sendiri untuk kebahagiaan orang-orang terdekat dengan aku. Aku harap ketentuan Dia ni adalah yang terbaik untuk aku.


Orang kata badan nak pakai lama. Mana kau tau lama?