27.12.10

ramahnye nurse kat sini : saya bagi kaki nak?





18 disember 2010
due date 26 disember..hari ni check-up..hope yang last la sebelum deliver..


" seronok tengok..ramai patient yang datang hari ni tengah menuggu hari je..rata2 dah masuk 38 minggu..sekarang ni kalau baby u nak keluar pon ok dah sebenarnya.dah cukup bulan.position baby ok.blood pressure u pon ok.gerak baby pon ok..dah masuk laluan die dah pon..so i bagi next date untuk datang checkup on 27.12 ni ek..ni pon dah overdue 1 hari sebenarnye.."


kami keluar bilik doktor dengan hati berbunga2..tak sabar + berdebar2..


26 disember 2010
pagi ni kami ke hospital putrajaya.just untuk dapatkan nasihat lanjut daripada yang berkenaan.taknak dituduh pandai2 buat keputusan kalau terjadi sesuatu sok2..


" encik kene check dengan labour room ni encik..kat atas sane..jalan terus, pastu keluar ikut pintu kaca kat depan tu..pastu ke kanan..jalan sikit naik tangga pastu belah kiri tu labour room.."


ok..jauh jugak tu..gua amik keputusan biar gua sorang yang gi tanye..encik isteri sila tunggu sini ye..jauh tu tak larat awak jalan nanti..



nurse2 kat sini memang ramah2..macam shilake..gua dah cakap wife gua tak larat jalan sebab labour room ni dekat nak mampos..so gua je la yang datang..wife gua ade kat main lobby sane..

"hihi..kelakar plak..selalu yang mengandung yang datang..ni husband plak yang datang tanye.."

agak2 kalau gua jawab persoalan ni dengan sebijik penerajang ok tak?

3 kali dah gua bagitau, diorang nak gelak2 plak kat gua..kalau tak kerana makcik kat belakang gua yang tengah menunggu kelahiran cucu die, dah lama nurse2 kat sini makan kasut gua nih..


"ermm saya bagi 10 hari la encik..dalam masa 10 hari ni kalau sakit ke,keluar tande2 ke encik datang la hospital..kalau takde, 4hb datang..nanti kite induce..tapi kalau nak ikutkan, rumah area puchong kene gi hospital serdang..so kalau in case kat sini takde katil, encik orang pertama kami tolak ke kajang..bukan ke serdang.."


gua tak kisah kalau lu orang nak tegakkan yang area puchong tu hospital die ialah hospital serdang..itu lu orang punye kerja nak bagi2 kawasan jajahan tu kan..masalahnye jangan argue pasal hospital paling dekat dengan gua..sebab hospital paling dekat dari rumah gua ialah hospital putrajaya..gua tau la rumah gua!!

lantak lu orang la..kang kalau wife gua nak bersalin, gua bawak je terus gi spital serdang..takde la lu orang tolak2 kami..lu orang ingat kami ni ape nak tolak2?

anyway thanks a lot to beberapa orang kakitangan hospital putrajaya sebab melayan gua dengan begitu gampang skali..kerana lu orang gua jadi hangin satu badan semalam..


p/s : kerana nila setitik, tak jejaskan hidup gua la..

adios~~










2 comments:

  1. + sabor jelah bapa kherel... entry paling best haku pernah baca... sopan santun, tp dalam hati agak kureng asem.. (sambil scroll mouse nak baca lagi sekali entry ni) +

    ReplyDelete
  2. hehe thenks puan oya..cepat2 la mengandung ye..aku doakan..
    kau pon doakan la wife aku dapat bersalin cepat dan selamat..

    amiiinnn...

    ReplyDelete