24.12.10

5 years after TSUNAMI : lu orang dah cukup amalan?

tanggal 26 disember 2004 merupakan sejarah hitam bagi penduduk dunia terutamanya di Indonesia dan beberapa negara jiran yang terkena tempiasnya..kepulauan acheh merupakan tempat yang paling teruk terjejas akibat gelombang tsunami ni..


kenapa Allah turunkan gelombang tsunami yang meragut beribu2 nyawa ni?




tak sape tau..mungkin Allah nak menguji hamba yang beriman kepadanya..mungkin jugak Allah nak membalas secara "tunai" kepada hambanya yang ingkar suruhannya..mungkinkah? tak sape tau..




ngeri.

memandangkan esok krismas, gua ingin mengingatkan lu orang termasuk diri gua sendiri janganlah nak seronok2 sangat sampai lupa diri dan agama sebab nak celebrate krismas.tau la 1 malaysia..tapi orang kafir mabuk takkan lu orang nak mabuk jugak..tolong ingat balik ape yang pernah berlaku..isshh meremang bulu roma gua beb kalau nak ingat balik malam gegaran tu..kelam kabut satu kampung gua..

lu orang masih tak ingat..haa meh sini tengok gambar yang gua selitkan ni.semoga lu orang ambik iktibar..

sehari selepas tsunami

5 tahun selepas itu..tempat yang sama..



sehari selepas tsunami

5 tahun selepas itu..tempat yang sama..




sehari selepas tsunami

5 tahun selepas itu..tempat yang sama..




sehari selepas tsunami

5 tahun selepas itu..tempat yang sama..



sehari selepas tsunami

5 tahun selepas itu..tempat yang sama..



sehari selepas tsunami

5 tahun selepas itu..


amacam der..cukup sedar dah? kalau tak sedar gak tak tau la..semoga lu orang dapat ambik iktibar la daripada entri gua arini..tak banyak, sikit pon jadila..dapat gak pahala kt gua..

renung-renungkan..dan selamat beramal..











3 comments:

  1. salam alengss ('',)
    terima kasih share info camni...
    alhamdulillah mesej yam cuba yu sampaikan berjaya ai terima...

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan...
    diam tak diam dah 5 tahun berlalu tapi kesan yang tinggal sangat tebal moga sinar tahun depan lebih cerah dan semoga setiap dari kisah yang berlaku dapat jadi iktibar... thx 4 sharing this..

    ReplyDelete