9.12.10

pabila tren lambat



takde solution ker?


"makluman kepada semua penumpang.tren laluan Sri Petaling mengalami sedikit kelewatan. harap maaf" 


halo incik penjaga tren..carik la alternatif untuk selesaikan masalah yg lu orang alami ni..ni bukan sedikit kelewatan.ni dah kira berdikit-dikit dah ni.takkan nak harap gua pulak yang bagi solution.ape gune bos lu bayar gaji ribu2 tapi masalah camni takleh nak setel?jangan tongong sangat der..passenger dah maki hamun lu orang boleh buat selamba badak tunggu setel masalah yang belom tentu waktu nak setel tu..


masuk tren ni dah 5 tren laluan ampang lalu depan gua..lu orang bayangkan la 10 minit untuk 1 tren.bermakna gua dah mengahadapi pembaziran masa hampir 1 jam dengan penuh caci maki dan sumpah seranah dalam hati..rugi der.tambah dosa jer..bongok tahap kerbau betol la servis star lrt hari nih..






bayangkan la 50 minit lu orang kumpul passenger yang dalam hati masing2 penuh dengan kemarahan. bila tren sampai sure semua orang tak dapat tidak mesti nak naik jugak..boleh lu orang bayangkan? gua taknak bayangkan sebab gua sendiri alami hari penuh malang ni..shilake sungguh!!


gile babeng sesak tren nih!! macam sardin..bukan sardin biasa der..lu orang bayangkan 5 tin sardin, isinya lu orang sumbat dalam 1 tin sardin biasa..tak ke naya tu?


gua berdiri dengan pipi kanan gua melekat kt pintu sepanjang perjalanan. kaki gua rapat macam nak nyanyi lagu negaraku sambil diiringi kehangitan ketiak uncle sebelah gua yang tanpa ade rasa bersalah mencemarkan alam sekitar..kejodohnye itu? itu je ruang yang gua ade der..redha je la..


akhirnya gua sampai jugak kt opis menjemput wife gua..kesian die kene tunggu berjam2 sorang2..sory ye yang..bukan salah saya..salah penjaga star LRT..



5 comments:

  1. betul tu bro...
    tapi jarang kite dengar STAR LRT bermasalah kelewatan sebegini rupa...selalo nye kite dengar komuter je yam problem...adehhh~ ape² sabar je lah...

    p/s: lama dah ai x naik LRT...

    ReplyDelete
  2. + wah~~ giler marah ko nie.. hahaha~~~ keje KL, kenelah naik train... sabar arr.. +

    ReplyDelete
  3. memang sakit jiwa bila tren problem camtu. Ptg smalam sampai kat masjid jamek tgk org ramai sesak sesak je mood terus spoiled, by the time sampai umah badan dah letih giler, tensen!

    ReplyDelete
  4. ENCIK!

    aku ada tag ko.. sila lihat disini

    http://amrafahan.blogspot.com/2010/12/bloglarian-blog-walking-anda.html

    ReplyDelete