28.12.10

:: bersenam tanpa kerelaan hati ~~

gua bukan tak biasa jalan kaki..cuma bila kene jalan kaki 2km dengan baju keje, rasa ralat la jugak..hari ini dalam sejarah.pusing KL jalan kaki sorang2.sume ini incik monorel punye pasal.



gua sampai stesen hang tuah sebelom pukul 8 lagi..tapi orang dah ramai giler.sesak tak henngaaattt...paliiinggg jimaaaattttt!!! errr sori silap topik..
orang dah ramai gile..gua suspek ni kalau tak monorel tayar pancit, mesti pilot tren mogok lapar separuh bogel kt KL Sentral..

setia menunggu lagi..

"perhatian kepada semua penumpang di platform 1, tren mengalami kelewatan selama 20 minit.harap maaf.."

gua agak dah..something wrong somewhere..gua amik keputusan untuk tunggu lagi beberapa minit.selang beberapa ketika bunyi lagi pengumuman yang sama..tetap 20 minit.gua naik minyak..ehh silap lagi..gua naik hairan.jam diorang ni tak gerak ke?
pengumuman tadi lewat 20 minit.yg ni pon lewat 20 minit lg..

gua relaks lg..jam baru pukul 8.10pg..chill bro..

selang beberapa minit pastu lalu sebijik tren yang kosong tanpa ade rasa bersalah tak berhenti langsung untuk amik penumpang..ehh nak kene tahan ke?prepaid ni bukan teksi..disusuli pulak dengan pengumuman yang sama..still lewat 20 minit..
haremm sungguh..gua kene kencing..tanpa mempedulikan orang lain gua amik keputusan untuk pergi bersenam..

8.20am gua turun dr stesen hang tuah.hangin jugak la sebab kene bayar RM1.20 untuk menunggu sahaja..

memulakan langkah pertama dengan bismillah gua berjalan menyusuri jalan hang tuah menuju ke imbi..gua tengok ramai dah kat bawah ni amik keputusan sama ngan gua..ok la tu takde la nampak pelik sangat kan..muka hensem pakai smart2 tapi jalan kaki..dreber MC ke bang?

peta perjalanan gua pagi ni..

nampak peta kat atas nih? tak nampak sila klik kat gambar tu untuk membagakkannye..ini peta yang menunjukkan perjalanan kaki gua pagi ni..2km je tak la jauh sangat..

akhirnye gua sampai gak kt opis dengan selamat dan berpeluh2 pada pukul 8.50am..memang sah2 la lambat..nasib baik gua dah bitau siap2 kt bebudak opis..

inilah kehidupan di kotaraya ni kawan2..1 buat tahi, semua berbau tahi.. gua malas dah nak marah2 macam sebelom ni.marah camne pon, gua yang kene jalan kaki.bukan dreber tren tu..ada lebih baik baik gua senyum..bila semua orang senyum dunia tiada penyakit..haha..

anyway thanks kepada pihak pengurusan monorel kerana telah membuatkan gua mengalami sedikit penurunan berat badan hari ni kerana berjalan sejauh 2kn tanpa rela..pernah dengar iklan "pecah rekod tanpa pecah sendi"? 

hari ni gua pecah rekod sambil pecah sendi dan lemak..terima kasih tummytrim!!


adios~~




4 comments:

  1. koh koh koh
    memam kenot go lansum!!!
    yu kene gi beli kan jam baru besar punye!!!
    bagi kat kaunter monorel tu...

    adehhh~ ai tumpang simpati nasib yu yam x seberapa enak didengar ni...sadis²...

    ReplyDelete
  2. hehe..lepas ni jangan terkejut aku sama cutting badan ngan ko senin..

    ReplyDelete
  3. perjalanan lu yg mantap..hahaha, mmg mnguji kesabaran bro..hehehe

    ReplyDelete
  4. + masa ko jalan tue, ko jumpa ke drebar tren dok mogok lapar separoh bogel ?? hahaha~~ sian ko.. esok2 ko bawak kete, tumpang track monoril.. senang bro. xjem. +

    ReplyDelete