10.11.11

Republic of Double Faces

Aku benci orang bermuka-muka. Talam!


Bukan kau ada dua muka seperti talam. Tapi muka kau tak ubah seperti talam di depan cantik dengan bunga-bunga dihias indah, tapi di belakang penuh dengan kesan seretan di lantai hitam legam penuh habuk tak pernah cuci. Serupa dengan kau. Depan agak senonoh (walau tak syncro dengan keindahan talam bahagian depan) tapi di belakang rupa kau tak ubah seperti jerangkung yang laparkan darah menyeringai huduh nak mampus. 

Depan aku kau bercakap baik semua betul. Di belakang kau mengata aku itu salah ini salah. Memburuk-burukkan aku dan mempengaruhi orang lain supaya turut sama membenci aku. Kalaupun mahu jadi orang yang super perfect (konon) tak perlu kau nak mengata aku di belakang. Kata saja di depan aku. Jangan takut aku takkan tumbuk muka kau. Sebab muka kau dah sangat huduh pada aku. 

Boleh pergi tadah muka depan lori sekarang. Fuck!

2 comments:

  1. + giler marah ni.. jangan marah lama-lama, nanti muka ko pun huduh.. i tak loiikkeeee it!!

    sabar ye encik.. sabar itu indah. sabar itu kekuatan. sabar itu iman.

    kalau ko rasa dah tak sabar, ko hempuk je dengan talam. bahagian belakang talam, bukan depan. bagi 'cara' cikit. hehehe...

    ReplyDelete
  2. aku masih sabar..dengan cara aku sendiri..

    terima kasih kawan

    ReplyDelete