20.6.11

antara sebab-sebab gua lama tak berblogging

Agak lama jugak gua menyepikan diri dari dunia blogging ni. Sebenarnya gua cuma berhenti update je. Tapi gua still baca lagi entry-entry kawan-kawan semua. Dan ade beberapa blog yang gua follow secara rapat cucuk angin. Semua entry diorang gua baca. Tapi akan gua reveal kemudian blog-blog pujaan gua tu. Sekarang ni gua nak cerita sebab ape gua berhenti update. Gua senaraikan antara sebab-sebabnya.


1) Kelahiran Anak Pertama Gua
Sepatutnya kalau dah ade anak ni lagi rajin la update blog kan. Buat entry pasal anak. Idea tak usah cerita la, kepala hotak ni memang susah nak tampung kedatangan idea-idea yang datang tak kira masa. Tengok macam blogger lain, hari-hari update masuk gambar anak. Tapi entah kenapa gua jadi macam malas pulak nak update. Tapi sekarang jari gua dah rajin kembali untuk menaip laju-laju. So, lu orang semua tunggulah kemunculan entry-entry yang akan membuatkan lu orang muak menonton wajah-wajah gembira anak gua dari kecil sampai sekarang. Oh, sekarang pun masih kecil. Baru 5 bulan. Nantilah, tunggu ye.


2) Keletihan kepenatan dan kesuntukan.
Sape yang tau, tau lah. Sape yang tak tau, gua bagitau ye. Gua sekarang keje jauh. Duduk lak jauh. Keluar gelap balik gelap kulit gelap. Bila masa gua nak update blog. Nak update status kat FB pon seminggu sekali. Tak caya lu add FB gua. Haha.


3) Beberapa Blogger Yang Membuatkan Gua Panas Hati
Sebenarnya tak ade kene mengena dengan gua pun. Jeles pun bukan. Apatah lagi dengki. Tak terlintas langsung dalam hati gua yang suci muci ni. Tapi yang buat gua panas hati, ade seorang blogger senior ni kutuk cara gua menggunakan bahasa dalam menceritakan apa yang gua nak cerita. Ok, mungkin dia tak kutuk gua secara direct, tapi sebagai seorang yang menggunakan bahasa yang agak kasar kot (pada dia), gua terasa jugak la. Lagi satu, beliau ni jenis update blog satu jam sekali. Memang gua salute la kalau entry dia tu ade isi. Tapi kebanyakkannya, hampeh. Setakat nak update je. Dapat 5-6 baris pastu guna tajuk macam orang gersang, letak gambar muncung dan peace di bibir, memang la traffic mencanak. Tapi ape guna kuantiti kalau tak ada kualiti? Mungkin beliau anggap blog beliau ni sumber utama pendapatan beliau. Sebab tu jadi macam tu. Mesti lu orang kata gua dengki kan..Kata lah..gua dah lali.


Tu la antara sebab-sebab gua lama tak update. Ini pon belum tentu berterusan. Mungkin gua akan stop lagi lepas ni. Mungkin tidak? Biarlah masa yang tentukan. So, kepada kawan-kawan semua, teruslah berblogging. Walaupun gua stop updating, tapi gua tak stop mambaca. *sigh*

3 comments:

  1. kerelll...... penat siot aku buang sawang nak masuk blog ko nie... punyer lame xupdate... hehhehhe... ce masukkan cikit gmbr ko ngn anak bini ko ckit.... nak jugak aku tgk pembesaran anak ko nie.. hehehe...
    masuk entry banyak2 cikit bro....!!

    ReplyDelete
  2. fai : nantikan kemunculannya..tp tak tau bile..tunggula aku rajin lagi k..sekarang malas..haha

    ReplyDelete
  3. gile ah ko bro!lama gila tak update!

    ni update laju2 dow.citer pasal anak ko skali.hehe

    btw, aku setuju point no 3 tuh

    ReplyDelete